{"id":4503,"date":"2022-02-10T11:53:27","date_gmt":"2022-02-10T11:53:27","guid":{"rendered":"https:\/\/cjg-wm.nl\/?page_id=4503"},"modified":"2022-04-26T13:40:40","modified_gmt":"2022-04-26T13:40:40","slug":"klachtrecht","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/cjg-wm.nl\/klachtrecht\/","title":{"rendered":"Klachtrecht"},"content":{"rendered":"
[vc_row css=”.vc_custom_1601560277316{padding-top: 30px !important;}”][vc_column width=”5\/6″ offset=”vc_col-lg-offset-1 vc_col-md-offset-1 vc_col-sm-offset-1″]
<\/p>\n
Een klacht kan gaan over onze hulp- en dienstverlening. Maar u kunt ook ontevreden zijn over onze organisatie zelf of over het gedrag van \u00e9\u00e9n van onze medewerkers. Een klacht gaat altijd over concrete zaken die volgens u niet zijn gegaan zoals ze hadden moeten gaan. Het maakt niet uit hoe ernstig uw klacht is: \u00fa bepaalt of u een klacht indient. Twijfel niet, wij nemen u en uw mening serieus.<\/p>\n
<\/p>\n
Het is het beste om uw klacht meteen te bespreken met de betreffende medewerker. Vaak kan een klacht in een goed gesprek opgelost worden. Een klacht bespreken is niet gemakkelijk, maar doe het toch! Hieronder volgen enkele tips die u hierbij kunnen helpen:<\/p>\n
<\/p>\n
Lukt het niet om er samen met de betrokken medewerker uit te komen? Dan kunt u terecht bij zijn of haar leidinggevende. De leidinggevende is verantwoordelijk voor het intern afhandelen van de klacht. De leidinggevende kan ook bemiddelen tussen u en de medewerker, zodat u weer in vertrouwen met elkaar om kunt gaan.<\/p>\n
<\/p>\n
Neemt het gesprek met de medewerker en\/of de leidinggevende uw onvrede niet weg? Dan kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij de klachtenco\u00f6rdinator. Dit kan op twee manieren:<\/p>\n
<\/p>\n
Om uw klacht goed te kunnen behandelen hebben we de volgende gegevens van u nodig:<\/p>\n
Op welke dag en welk tijdstip vond de gebeurtenis plaats? Hoe had het volgens u horen te gaan? Na het schriftelijk indienen van uw klacht, ontvangt u binnen een week een bevestiging van de ontvangst van uw klacht. Onze kwaliteitsmedewerker gaat na wat er al is gebeurd om uw klacht op te lossen. Wanneer er nog mogelijkheden gezien worden, zullen we alsnog – uiteraard in overleg met u – proberen om het probleem op te lossen.<\/p>\n
<\/p>\n
Als de klachtenbemiddeling binnen het CJG niet goed verloopt of niet tot voldoende resultaat leidt, kan de klacht ter behandeling worden voorgelegd aan een onafhankelijke externe klachtencommissie. Wilt u uw klacht liever rechtstreeks naar het secretariaat van de Provinciale Klachtencommissie sturen?<\/p>\n
Gebruik dan dit postadres:
\nProvinciale Klachtencommissie
\nRuijsstraat 20 5981 CM Panningen.<\/p>\n
<\/p>\n
Een klacht kan door u als cli\u00ebnt of door uw vertegenwoordiger worden ingediend.<\/p>\n
<\/p>\n
Het is wettelijk vastgelegd dat alle cli\u00ebnten die vragen of klachten hebben over onze hulpverlening, ondersteuning kunnen krijgen van een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Hiervoor kunt u terecht bij het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg. De dienstverlening van dit bureau is gratis. Voor meer informatie hierover neemt u contact met ze op via telefoonnummer 088 555 1000 of via de website www.akj.nl<\/a>.[\/vc_column_text][vc_empty_space height=”50px”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row full_width=”stretch_row” bg_type=”bg_color” bg_color_value=”rgba(69,191,191,0.09)” css=”.vc_custom_1600780322874{padding-top: 35px !important;padding-bottom: 35px !important;}”][vc_column width=”5\/6″ offset=”vc_col-lg-offset-1 vc_col-md-offset-1 vc_col-sm-offset-1″] <\/p> KLACHTENFORMULIER<\/h3><\/div>
<\/ul><\/div>\n