Intensief contact met cliënten in coronatijden

Het Centrum Jeugd en Gezin Westelijke Mijnstreek (CJG), past de werkwijze van hun psychologen aan in deze coronatijden. Daar waar gesprekken alleen ‘face to face’ plaatsvonden, gaat dit ook online via videobellen. En met succes. ‘’Wij willen duidelijk maken dat ons werk gewoon doorgaat en dat daar waar kinderen en ouders behoefte hebben aan een gesprek, dat dit nog steeds kan’’.

Face to face

Het is natuurlijk wennen wanneer je als cliënt maar ook als psycholoog elkaar niet meer ‘face to face’ ziet. Het CJG is alert op thuissituaties in verband met de coronamaatregelen. Gezinnen brengen meer tijd met elkaar door en dat kan tot frictie of andere ongemakken leiden. De psychologen van het CJG Westelijke Mijnstreek leggen uit hoe het nu verloopt, wat ze aanbieden en wat je kunt doen als je een afspraak wilt maken.

Praten helpt, luisteren ook

In de huidige tijd van spanning en onzekerheid nemen psychische klachten vaak toe. Soms tot niet meer willen leven aan toe. Ook bij kinderen en jongeren. Toch praten we er met z’n allen weinig over… De mensen om wie we geven, kunnen daardoor ver weg voelen. Terwijl praten mensen juist dichtbij houdt. Praten helpt, luisteren ook. Het zorgt ervoor dat je elkaar begrijpt en het kan een stap zijn naar de juiste hulp. Psychologen kind en jeugd, Kim Knippenberg en Bram van der Vorst, geven tips in de video. Meer weten? Je leest het artikel met alle tips op: Praten helpt, luisteren ook – ook als leven zwaar valt (opgroeienin046.nl) .Bij vragen kun je contact opnemen met het CJG Westelijke Mijnstreek op het nummer: 046 – 850 69 10, een Whatsapp bericht sturen of e-mailen naar info@cjg-wm.nl